У червні 2015 року у Богодухівській гімназії №1 був організований літній мовний табір "Magic Camp" для 1-6 класів.
Я разом із своїми колегами проводили різні цікаві конкурси, вікторини, ігри для підвищення зацікавленності учнів вивченням англійскої мови.
Я разом із своїми колегами проводили різні цікаві конкурси, вікторини, ігри для підвищення зацікавленності учнів вивченням англійскої мови.
План-конспект
позакласного заходу
THE
PARTY “HALLOWEEN” (СВЯТО “ХЕЛЛОУІН”)
Тема:
The party “Hellowe’en” (Свято “Хеллоуін”)
Мета: 1. Познайомити
учнів із традиціями Англії й Америки на прикладі святкування Halloween (31
жовтня). 2. Зацікавити учнів у вивченні англійської мови, як засобу для
знайомства із традиціями англомовних країн. 3. Розвивати в учнів творчі
здатності при підготовці й проведенні свята.
Устаткування:
оформлення залу (малюнки дітей, що зображують усілякі чудовиська, тематичні
газети, виставка “Вони розшукуються”, гарбуз); учні заздалегідь підготовляють
костюми для свята; заздалегідь розучуються пісні разом із учителем музики; учні
розучують вірші; учні 9 класу підготовляють танець на осінню тему.
Ведуча: Hello everybody! We've gathered
together for our Halloween Party. We want all of you to enjoy the party, to be
merry and jolly. Today is October, 31. But a week before. Look and listen.
Scene 1 (Kлac. Ha
стіні висиmь календар - 25 жовтня. Розклад - English. За
партами сидять учні. Біля дошки - учитель.)
Teacher: Dear pupils, as you know, in a
week’s time we are going to have a Halloween Party. And now we have to decide
who will be who and what shall we do. In this part pupils from the 5 till 10
forms party will take. What are your suggestions?
P1: We
should have a contest of posters.
T: It's a
good idea! What else?
P2: To
make a lot of pumpkins with terrible grins and lights in then.
T: Of
course, we will.
P3: To draw
monster pictures to frighten the little ones.
T: Just
don't frighten them to death.
All
pupils: Ha-ha-ha-ha-ha...
T: Any
other ideas?
P4: Why not
make a dress-up parade? I'll be a vampire.
P5: I'll
be a witch.
P6: Me
too.
P1: I'll be
a demon.
P2, P3: We'll be
evil spirits.
P7: I'll be
a monster.
P8: I'll be
a black cat.
T: OK, OK. Wait, Wait... A large carnival
procession. Well, and then make your costumes. And don't forget, we should
write and send out invitations to our party. Next time we'll talk about when
Halloween was first celebrated and why a pumpkin is a symbol of this festival.
Goodbye for now. (Гасне світло)
Scene 2 (Перед
сценою розкидані листи. На авансцену виходить учениця, читає вірші “October” by
John Updike. Читання вірша може супроводжувати підходящий музичний ряд)
The month is
amber,
Gold and brown.
Blue ghosts of
smoke
Float through the
town.
Great V's of
geese
Honk overhead,
And maples turn
A fiery red.
Frost bites the
lawn,
The stars are
slits
In a black cat's
eye
Before she
spits.
At last, small
witches,
Goblins, hags,
And pirates
armed
With paper bags.
Their costumes
hinged
On safety pins,
Go haunt a night
Of pumpkin
grins.
Scene 3 (На
сцені - група учнів у костюмах)
PI: Hallowe'en
is coming.
What will you
wear?
P2: I
might wear a blanket
And be a brown
bear.
P1: Hallowe'en
is coming.
Who will you
meet?
P2: I might
meet a princess
Skipping down
the street.
P1: Hallowe'en
is coming.
What will you
do?
P3: I might
go trick-or-treating.
How about you?
PI: Hallowe'en
is coming.
What will you
be?
P3: I might
be a pirate
On the deep blue
sea.
P1: Hallowe'en
is coming.
What will you
see?
P4: I might
see a Jack-o'-Lantern
Winking at me.
P1:
Hallowe’en is coming
What will you
be?
P4: It's a
secret,
So, wait and
see!
Scene 4 (Jack-o
'-Lantern, учень у масці гарбуза. Під час розповіді можна виключити висвітлення
в приміщенні)
Jack-o'-Lantern: Hello! My name
is Jack and here is my lantern made from a pumpkin. As you see, I've cut out
slits for two eyes, a nose, and a mouth, and put a lighted candle inside. I
used to play practical jokes on the devil and I'm punished for it.
(Учні 6
класу виконують пісню “Pumpkin”)
Ведуча: Many people carve happy and funny
faces. They place the pumpkins in the windows or on the doorsteps. The
children also put on strange masks and frightening costumes every Halloween.
Some children paint their faces to look like monsters. Then they carry baskets
and bags. They go from house and knock on the door. They sing “Trick or treat!
Trick or treat”, meaning “Give us a treat or we'll play a trick on your”.
People give the children sweets, cookies and apples.
(На
сцену виходять убрані діти й грають сценку “Жарт або частування”.
Далі
діти виконують пісню.)
Hop-Hei
(на
мотив “Хоп-хей” Леонід Агутин)
Oh, Halloween’s
the time
When the ghosts
can really talk;
The night when
witches ride on brooms
And skeletons
can walk.
We put on masks
and dress
To scare the
folks we meet.
It’s lots of fun
to knock on doors
And holler:
“Trick or treat!”
Hop-hei, trick
or treat,
Give us
something good to eat
Give us candy,
give us cake,
Something sweet
to take
Hop-hei, trick or
treat,
Give us
something good to eat!
You had better
do it quick
Or we’ll surely
play a trick.
Scene 5 (Ha сцену
під музику й дзенькіт бубнів виходять Друїди Можна дзенькіт бубнів замінити
будь-якою похмурою музикою.)
D1: We are Druids, Celtic priests. We are
observing the end of autumn and the beginning of winter. We are not spirits or
ghosts. But this night they and witches all come out. We don't want them to
hurt us. That's why we are dressed this way. We want to deceive the evil
spirits.
D2: The Druid New Year begins on the 1st
of November. Winter comes and the Lord of Death rules. So there are many
ghosts, goblins, witches, skeletons and cats. Druids lighted huge bonfires to
frighten away evil spirits. And we can see bonfires on Halloween today.
Scene 6 (На
сцену виходить убраний учень і читає вірш.)
Halloween
Chants
Halloween,
Halloween, magic night.
We are glad and
very bright.
We all dance and
sing and recite,
“Welcome!
Welcome! Halloween night!”
Ведуча: Now let’s play a little. I know
one interesting game. Someone puts water and apples in a big bowl. The apples
stay on top of the water. The players must keep their hands behind their back
and take an apple out of the water with their teeth. The game is very funny and
difficult, and players usually get very wet!
(Діти
грають у гру, запропоновануведучою.)
Scene 7
Ведуча: We suggest you to see some
witches and to learn how to recognize a witch when you see one.
(Демонстрація
мод )
1.
A real witch is always to be wearing
gloves when you meet her.
2.
A real witch is always bald.
3.
Look for the nose-holes.
4.
The eyes of a real witch are different
from yours and mine.
5.
Witches never have toes.
6.
Their spit is blue.
Pupil( читає
вірш):
The
little witch
Once long ago
In a wee small
land
Lived a witch,
her cat,
And a mouse
They stayed
together
And didn’t
fight,
Though they
lived
In a very small
house
Then cat was
little,
The mouse was
small.
But the
teeny-tiny witch.
Was the littlest
of all.
Scene 8
Ведуча: And now
let us sing a song “Looby-Loo”. Try to sing and dance with us. It will be very
funny. (Учні співають пісню й виконують руху танцю.)
Looby-Loo
1. I put my right
hand in,
I put my right
hand out,
I give my right
hand
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
2. I put my left
hand in,
I put my left
hand out,
I give my left
hand
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
3. I put my right
foot in,
I put my right
foot out,
I give my right
foot
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
4. I put my left
foot in,
I put my left
foot out,
I give my left
foot
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
Here we dance Looby-Loo,
Here we dance Looby-Light.
Here we dance Looby-Loo,
All on a
Saturday night.
Ведуча: Now I want you to play one
interesting game. Your task will be to cut the string and take a present. But
your eyes are closed at this time. It's not simple. (Дітям зав’язують очі й
у цей час ряжені несуть мотузку.)
Ведуча: And now let us sing a song
together. This song is about friendship and love for all peace. To my mind this
song is will be excellent for the end of our party.
Here is
my hand
1. Here is my
hand, friend, here is my hand,
Over to you from
my bonny homeland;
Building the
future, comrades are we,
Here is my hand,
friend, over to sea.
2. Over to you,
friend, over to you!
Here is my hand,
friend, we will be true, -
True to youth’s
promise never to break,
True to the new
world we’re going to make.
Вікторина по країнознавству
“DO YOU KNOW GREAT BRITAIN?”
для 7 - 8-х класів
Мета
вікторини:
1. Повторити
пройдений навчальний матеріал у неформальній обстановці.
2. Підвищити
інтерес учнів до вивчення англійської мови.
3. Розвивати навички говоріння, роботи у командах;
інтелектуальні здібності учнів.
4. Виховувати
бажання здобувати нові знання.
Форма
проведення
У змаганні беруть участь 7
чоловік (кількість учнів може бути різним). Для кожного учасника на підлозі
сцени актового залу розмічена доріжка, що складається з 20 (по кількості
питань) квадратів. Учитель ставить запитання й називає 3 варіанти відповідей, з
яких тільки один правильний. Учасники, які піднімають табличку з номером
правильної відповіді, просуваються на один квадрат уперед. Учасники, що дали
неправильну відповідь, залишаються на місці. У результаті, до кінця змагання у
фінал виходять 2 чоловік (у спірних ситуаціях ведучим задаються додаткові
питання). Змагання складається з 4-х
етапів:
1-й етап. Подання учасників. Всі гравці по
черзі розповідають про себе. Виступ може супроводжуватися музичним номером,
читанням вірша, танцем.
2-й етап. Вікторина “Do you know Great
Britain?” Учасники відповідають на питання вчителя, піднімаючи таблички з
номерами відповідей.
3-й етап. Фінал. Учні повинні за одну
хвилину скласти якнайбільше слів із запропонованого вчителем слова. Переможець
той, у кого вийшла найбільша кількість слів.
4-й етап. Нагородження
переможця.
ХІД
ЗМАГАННЯ
I.
Вступне слово вчителя:
Good afternoon, everybody! Today we are going to have quiz “Do you know
Great Britain?” I'm sure you've got much information about this wonderful
country at your English lessons.
And now you will have a good opportunity to show your knowledge of the
matter by taking part in our competition. I wish you success. Be attentive.
It's high time to begin, but first let the participants introduce themselves.
(Учасники по черзі розповідають про
себе.)
Учитель: Thank
you very much. And now dear boys and girls, let's start our Britain Quiz. The
Britain Quiz has 20 questions. There are three answers to each question but
only one of them is correct. You should raise the card with the number of the
correct answer. Good luck to you!
II.
Питання вікторини.
1. What is the official name of the country
whose language you study?
a) Great Britain b) England c) the United Kingdom of Great Britain and
Northern Ireland
2. How many countries does the United
Kingdom consist of?
a) four b) three c) two
3. What is the capital of the UK?
a) Cardiff b) Dublin c) London
4. What is the symbol of the United
Kingdom?
a) a bald eagle b) Britannia c) a rose
5. What is the fastest way to cross the
English Channel?
a) through the Channel Tunnel b) by boat c) by ferry
6. What is the most important airport in
Great Britain?
a) Heathrow Airport b)
Gatwick Airport c) Stansted
Airport
7. English children start going to
school at the age of:
a) 7 b) 6 c) 5
8. There are 2 days a week when British
pupils don’t go to school. They are:
a) Sunday and Monday b) Friday and
Saturday c) Saturday and Sunday
9. Who helps schoolchildren to cross the
street near the school?
a) a policeman b) a lollipop man
c) a fireman
10. What is the school-leaving age in
the United Kingdom?
a) 16 b) 13 c) 18
11. What is the highest mark in British
schools?
a) A b) C c) G
12. What is the London residence of
Queen Elizabeth II?
a) the Tower of London b) Windsor
Castle c) Buckingham Palace
13. Where is Nelson’s Column situated?
a) in Parliament Square b) in
Trafalgar Square c) in Piccadilly
Circus
14. Earth Day is celebrated:
a) in winter b) in summer c) in spring
15. RSPCA is a charity that:
a) helps animals b)
organizes meetings and parties in schools c) sells books and pictures
16. The environment organization is:
a) Oxfam b) Save the children c) Greenpeace
17. Which of these cities is not in
Britain?
a) New York b) London c) Oxford
18. Lewis Carol was:
a) a teacher b) an actor c) a writer
19. The Beatles came from:
a) Liverpool b)
Manchester c) Birmingham
20. Which holiday is on the 25th
of December?
a) Christmas Day b)
Halloween c) Easter
III.
Фінал
Учитель: Now
it's high time to organize a competition between two finalists. Dear friends!
You get a card with a long word. You have to make other words from the letters
it contains. The letters can be used in any order. I give you five minutes. The
winner is the participant who finds the largest number of words. (In the card:
Personality. The answer: person, son, noisy, tea, reason, net, rest, pen, tiny,
etc.)
IV.
Нагородження переможця.
Переможцеві вручається диплом або
яка-небудь інша нагорода, приготовлена вчителем. Учитель дякує всіх учасників
за гарні й відмінні знання по даній темі й активну участь у вікторині.
Тема:
The party “Hellowe’en” (Свято “Хеллоуін”)
Мета: 1. Познайомити
учнів із традиціями Англії й Америки на прикладі святкування Halloween (31
жовтня). 2. Зацікавити учнів у вивченні англійської мови, як засобу для
знайомства із традиціями англомовних країн. 3. Розвивати в учнів творчі
здатності при підготовці й проведенні свята.
Устаткування:
оформлення залу (малюнки дітей, що зображують усілякі чудовиська, тематичні
газети, виставка “Вони розшукуються”, гарбуз); учні заздалегідь підготовляють
костюми для свята; заздалегідь розучуються пісні разом із учителем музики; учні
розучують вірші; учні 9 класу підготовляють танець на осінню тему.
Ведуча: Hello everybody! We've gathered
together for our Halloween Party. We want all of you to enjoy the party, to be
merry and jolly. Today is October, 31. But a week before. Look and listen.
Scene 1 (Kлac. Ha
стіні висиmь календар - 25 жовтня. Розклад - English. За
партами сидять учні. Біля дошки - учитель.)
Teacher: Dear pupils, as you know, in a
week’s time we are going to have a Halloween Party. And now we have to decide
who will be who and what shall we do. In this part pupils from the 5 till 10
forms party will take. What are your suggestions?
P1: We
should have a contest of posters.
T: It's a
good idea! What else?
P2: To
make a lot of pumpkins with terrible grins and lights in then.
T: Of
course, we will.
P3: To draw
monster pictures to frighten the little ones.
T: Just
don't frighten them to death.
All
pupils: Ha-ha-ha-ha-ha...
T: Any
other ideas?
P4: Why not
make a dress-up parade? I'll be a vampire.
P5: I'll
be a witch.
P6: Me
too.
P1: I'll be
a demon.
P2, P3: We'll be
evil spirits.
P7: I'll be
a monster.
P8: I'll be
a black cat.
T: OK, OK. Wait, Wait... A large carnival
procession. Well, and then make your costumes. And don't forget, we should
write and send out invitations to our party. Next time we'll talk about when
Halloween was first celebrated and why a pumpkin is a symbol of this festival.
Goodbye for now. (Гасне світло)
Scene 2 (Перед
сценою розкидані листи. На авансцену виходить учениця, читає вірші “October” by
John Updike. Читання вірша може супроводжувати підходящий музичний ряд)
The month is
amber,
Gold and brown.
Blue ghosts of
smoke
Float through the
town.
Great V's of
geese
Honk overhead,
And maples turn
A fiery red.
Frost bites the
lawn,
The stars are
slits
In a black cat's
eye
Before she
spits.
At last, small
witches,
Goblins, hags,
And pirates
armed
With paper bags.
Their costumes
hinged
On safety pins,
Go haunt a night
Of pumpkin
grins.
Scene 3 (На
сцені - група учнів у костюмах)
PI: Hallowe'en
is coming.
What will you
wear?
P2: I
might wear a blanket
And be a brown
bear.
P1: Hallowe'en
is coming.
Who will you
meet?
P2: I might
meet a princess
Skipping down
the street.
P1: Hallowe'en
is coming.
What will you
do?
P3: I might
go trick-or-treating.
How about you?
PI: Hallowe'en
is coming.
What will you
be?
P3: I might
be a pirate
On the deep blue
sea.
P1: Hallowe'en
is coming.
What will you
see?
P4: I might
see a Jack-o'-Lantern
Winking at me.
P1:
Hallowe’en is coming
What will you
be?
P4: It's a
secret,
So, wait and
see!
Scene 4 (Jack-o
'-Lantern, учень у масці гарбуза. Під час розповіді можна виключити висвітлення
в приміщенні)
Jack-o'-Lantern: Hello! My name
is Jack and here is my lantern made from a pumpkin. As you see, I've cut out
slits for two eyes, a nose, and a mouth, and put a lighted candle inside. I
used to play practical jokes on the devil and I'm punished for it.
(Учні 6
класу виконують пісню “Pumpkin”)
Ведуча: Many people carve happy and funny
faces. They place the pumpkins in the windows or on the doorsteps. The
children also put on strange masks and frightening costumes every Halloween.
Some children paint their faces to look like monsters. Then they carry baskets
and bags. They go from house and knock on the door. They sing “Trick or treat!
Trick or treat”, meaning “Give us a treat or we'll play a trick on your”.
People give the children sweets, cookies and apples.
(На
сцену виходять убрані діти й грають сценку “Жарт або частування”.
Далі
діти виконують пісню.)
Hop-Hei
(на
мотив “Хоп-хей” Леонід Агутин)
Oh, Halloween’s
the time
When the ghosts
can really talk;
The night when
witches ride on brooms
And skeletons
can walk.
We put on masks
and dress
To scare the
folks we meet.
It’s lots of fun
to knock on doors
And holler:
“Trick or treat!”
Hop-hei, trick
or treat,
Give us
something good to eat
Give us candy,
give us cake,
Something sweet
to take
Hop-hei, trick or
treat,
Give us
something good to eat!
You had better
do it quick
Or we’ll surely
play a trick.
Scene 5 (Ha сцену
під музику й дзенькіт бубнів виходять Друїди Можна дзенькіт бубнів замінити
будь-якою похмурою музикою.)
D1: We are Druids, Celtic priests. We are
observing the end of autumn and the beginning of winter. We are not spirits or
ghosts. But this night they and witches all come out. We don't want them to
hurt us. That's why we are dressed this way. We want to deceive the evil
spirits.
D2: The Druid New Year begins on the 1st
of November. Winter comes and the Lord of Death rules. So there are many
ghosts, goblins, witches, skeletons and cats. Druids lighted huge bonfires to
frighten away evil spirits. And we can see bonfires on Halloween today.
Scene 6 (На
сцену виходить убраний учень і читає вірш.)
Halloween
Chants
Halloween,
Halloween, magic night.
We are glad and
very bright.
We all dance and
sing and recite,
“Welcome!
Welcome! Halloween night!”
Ведуча: Now let’s play a little. I know
one interesting game. Someone puts water and apples in a big bowl. The apples
stay on top of the water. The players must keep their hands behind their back
and take an apple out of the water with their teeth. The game is very funny and
difficult, and players usually get very wet!
(Діти
грають у гру, запропоновануведучою.)
Scene 7
Ведуча: We suggest you to see some
witches and to learn how to recognize a witch when you see one.
(Демонстрація
мод )
1.
A real witch is always to be wearing
gloves when you meet her.
2.
A real witch is always bald.
3.
Look for the nose-holes.
4.
The eyes of a real witch are different
from yours and mine.
5.
Witches never have toes.
6.
Their spit is blue.
Pupil( читає
вірш):
The
little witch
Once long ago
In a wee small
land
Lived a witch,
her cat,
And a mouse
They stayed
together
And didn’t
fight,
Though they
lived
In a very small
house
Then cat was
little,
The mouse was
small.
But the
teeny-tiny witch.
Was the littlest
of all.
Scene 8
Ведуча: And now
let us sing a song “Looby-Loo”. Try to sing and dance with us. It will be very
funny. (Учні співають пісню й виконують руху танцю.)
Looby-Loo
1. I put my right
hand in,
I put my right
hand out,
I give my right
hand
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
2. I put my left
hand in,
I put my left
hand out,
I give my left
hand
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
3. I put my right
foot in,
I put my right
foot out,
I give my right
foot
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
4. I put my left
foot in,
I put my left
foot out,
I give my left
foot
a shake, shake,
shake
And turn myself
about.
True to the new
world we’re going to make.
Вікторина по країнознавству
“DO YOU KNOW GREAT BRITAIN?”
для 7 - 8-х класів
Мета
вікторини:
1. Повторити
пройдений навчальний матеріал у неформальній обстановці.
2. Підвищити
інтерес учнів до вивчення англійської мови.
3. Розвивати навички говоріння, роботи у командах;
інтелектуальні здібності учнів.
4. Виховувати
бажання здобувати нові знання.
Форма
проведення
У змаганні беруть участь 7
чоловік (кількість учнів може бути різним). Для кожного учасника на підлозі
сцени актового залу розмічена доріжка, що складається з 20 (по кількості
питань) квадратів. Учитель ставить запитання й називає 3 варіанти відповідей, з
яких тільки один правильний. Учасники, які піднімають табличку з номером
правильної відповіді, просуваються на один квадрат уперед. Учасники, що дали
неправильну відповідь, залишаються на місці. У результаті, до кінця змагання у
фінал виходять 2 чоловік (у спірних ситуаціях ведучим задаються додаткові
питання). Змагання складається з 4-х
етапів:
1-й етап. Подання учасників. Всі гравці по
черзі розповідають про себе. Виступ може супроводжуватися музичним номером,
читанням вірша, танцем.
2-й етап. Вікторина “Do you know Great
Britain?” Учасники відповідають на питання вчителя, піднімаючи таблички з
номерами відповідей.
3-й етап. Фінал. Учні повинні за одну
хвилину скласти якнайбільше слів із запропонованого вчителем слова. Переможець
той, у кого вийшла найбільша кількість слів.
4-й етап. Нагородження
переможця.
ХІД
ЗМАГАННЯ
I.
Вступне слово вчителя:
Good afternoon, everybody! Today we are going to have quiz “Do you know
Great Britain?” I'm sure you've got much information about this wonderful
country at your English lessons.
And now you will have a good opportunity to show your knowledge of the
matter by taking part in our competition. I wish you success. Be attentive.
It's high time to begin, but first let the participants introduce themselves.
(Учасники по черзі розповідають про
себе.)
Учитель: Thank
you very much. And now dear boys and girls, let's start our Britain Quiz. The
Britain Quiz has 20 questions. There are three answers to each question but
only one of them is correct. You should raise the card with the number of the
correct answer. Good luck to you!
II.
Питання вікторини.
1. What is the official name of the country
whose language you study?
a) Great Britain b) England c) the United Kingdom of Great Britain and
Northern Ireland
2. How many countries does the United
Kingdom consist of?
a) four b) three c) two
3. What is the capital of the UK?
a) Cardiff b) Dublin c) London
4. What is the symbol of the United
Kingdom?
a) a bald eagle b) Britannia c) a rose
5. What is the fastest way to cross the
English Channel?
a) through the Channel Tunnel b) by boat c) by ferry
6. What is the most important airport in
Great Britain?
a) Heathrow Airport b)
Gatwick Airport c) Stansted
Airport
7. English children start going to
school at the age of:
a) 7 b) 6 c) 5
8. There are 2 days a week when British
pupils don’t go to school. They are:
a) Sunday and Monday b) Friday and
Saturday c) Saturday and Sunday
9. Who helps schoolchildren to cross the
street near the school?
a) a policeman b) a lollipop man
c) a fireman
10. What is the school-leaving age in
the United Kingdom?
a) 16 b) 13 c) 18
11. What is the highest mark in British
schools?
a) A b) C c) G
12. What is the London residence of
Queen Elizabeth II?
a) the Tower of London b) Windsor
Castle c) Buckingham Palace
13. Where is Nelson’s Column situated?
a) in Parliament Square b) in
Trafalgar Square c) in Piccadilly
Circus
14. Earth Day is celebrated:
a) in winter b) in summer c) in spring
15. RSPCA is a charity that:
a) helps animals b)
organizes meetings and parties in schools c) sells books and pictures
16. The environment organization is:
a) Oxfam b) Save the children c) Greenpeace
17. Which of these cities is not in
Britain?
a) New York b) London c) Oxford
18. Lewis Carol was:
a) a teacher b) an actor c) a writer
19. The Beatles came from:
a) Liverpool b)
Manchester c) Birmingham
20. Which holiday is on the 25th
of December?
a) Christmas Day b)
Halloween c) Easter
III.
Фінал
Учитель: Now
it's high time to organize a competition between two finalists. Dear friends!
You get a card with a long word. You have to make other words from the letters
it contains. The letters can be used in any order. I give you five minutes. The
winner is the participant who finds the largest number of words. (In the card:
Personality. The answer: person, son, noisy, tea, reason, net, rest, pen, tiny,
etc.)
IV.
Нагородження переможця.
Переможцеві вручається диплом або
яка-небудь інша нагорода, приготовлена вчителем. Учитель дякує всіх учасників
за гарні й відмінні знання по даній темі й активну участь у вікторині.
Переможцеві вручається диплом або
яка-небудь інша нагорода, приготовлена вчителем. Учитель дякує всіх учасників
за гарні й відмінні знання по даній темі й активну участь у вікторині.
Немає коментарів:
Дописати коментар